Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

woensdag 4 augustus 2010

Energiehuishouding


Hoe belangrijk is je energie huishouding? Ik zeg "érg belangrijk!"
Nu zijn er tal van mensen die zogenaamd bruisen van de energie, terwijl het enige wat zij doen is druk zijn...Dat lijk wellicht energiek, maar het is gewoonweg onrust. En dát is juist géén energie hebben..!
Ik doel op de energie die zorgt dat je goed kunt functioneren. Da's dus een heel ander verhaal. Als je geen rust in je kont hebt en van hot naar her rent, kun je dus niet goed functioneren.

Energie zit 'm in veel verschillende dingen. Denk aan levensstijl, voeding, drinken, houding (zowel geestelijk als lichamelijk)
Er moet eigenlijk een goeie balans zijn tussen draagkracht en draaglast.
Draagkracht is de aangeboren constitutie en de verkregen conditie. Dit zijn eigenlijk de aangeboren eigenschappen, waar moeilijk iets aan te doen is.
Draaglast is echter anders, hier heb je wél zeggenschap en verantwoordelijkheid over. Hierin kun je keuzes maken.

Mensen die te kampen hebben met problemen, kunnen al zeer veel baat hebben bij extra aandacht op de energiehuishouding. Dus even goed onder de loep te nemen of draagkracht en draaglast in balans zijn.
Dit kan aan de hand van een persoonlijke balans op te maken. Ik heb hier een hele vragenlijst voor, dus bij interesse, wil ik die doormailen. (vraag het op via info@welzijnspraktijkzutphen.nl)
Ik bied uiteraard ook de mogelijkheid om je hierin te begeleiden, aan de hand van welke klacht je hebt. Kan ook via e-consult (geen must als je alleen een persoonlijke balans op zou willen maken)


In ieder geval is het zeer van belang, zelfs bij relatieproblemen, zelfbeeldverbetering, overspannenheid, gewichtsproblemen, enz. om te kijken hoe het gesteld staat met je energiehuishouding.
Ik persoonlijk ben een zeer grote voorstander voor een combi van dat én gespreksvoering, ik zie dat als de ideale hulpverlening.

Balans tussen geest en lichaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.