Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

maandag 21 juni 2010

Reactie op 'hersenspinsels'

Even voor de goede orde:
Wat ik hieronder schrijf, is héél kort door de bocht!
Dit is een Blog en dus is er niet echt dé ruimte om een geheel consult, laat staan meerdere consulten, te schrijven.



Wat het bij mij als eerste opwekte was 'in hoeverre erkent deze persoon zichzelf?'

Het lijkt of diegene de goedkeuring nodig heeft, blijkbaar van vader. Maar, is dat zo?
Het is duidelijk dat deze persoon erachter is dat vader al niet meer op dat voetstuk staat. En... moét dit sowieso?
Moét vader überhaubt in bescherming genomen worden? Wie zegt dat dat niet onwijs claimend kan zijn voor die man?
Eigenlijk lijkt het op iets goeds, het iemand op een voetstuk zetten, maar hoe vermoeiend kan dat zijn voor diegene die op het voetstuk wórdt gezet?

Daarnaast heeft deze vader zélf als volwassen man de keus gemaakt om bij moeder te blijven. Dan is dit zijn keus. Zegt dit gelijk iets over dat hij onder aan de ladder staat??
En zegt dit ook iets over hoe deze persoon naar zichzelf moet kijken?

Dit staat wellicht wat hard van mijn kant, maar in mijn optiek is dit een klassiek voorbeeld van een emotie tot stand willen houden en niet 'sec' naar het geheel kijken. Want als dat wél gebeurd, kan er eigenlijk alleen nog maar geconstateerd worden dat er eigen erkenning ontbreekt die enkel en alleen te krijgen is bij zichzelf. De héle wereld kan zeggen hoe goed deze persoon is, maar zolang dit niet zélf erkent wordt.. Heeft het geen toegevoegde waarde.

Kijk, de oorsprong ligt wél in het verleden, maar dat is iets geheel anders. Dat deze persoon zich niet gezien voelde,zal kloppen. Sowieso is wat iemand voelt, iemands waarheid. Maar.. ook als het onterecht is.

Iets kan heel logisch zijn, terecht of onterecht.

Kortom, ik denk dat het inderdaad wel klopt, dat deze persoon de schuld aan zichzelf geeft wegens verlorenheid en ik denk terecht. Tijd dus om niemand meer de schuld te (willen) geven en verder te gaan met wat NU is. De verlorenheid onder de loep te nemen, te kijken wát precies verloren is en wat te doen om dit óf terug te vinden óf verder te gaan met de nieuwe dingen die leven heeft geboden.

* dit is inmiddels al besproken met deze persoon en is hierdoor een stuk verder gekomen *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.