Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

donderdag 14 oktober 2010


Straal je positiviteit de Kosmos in?
Ik ben niet zo spiritueel aangelegd om het over de Kosmos te hebben, maar toch... Ik geloof ook niet in toeval.
Ik geloof zeker wel in energie en ja.. die straal je als het ware de Kosmos in, want de Kosmos is álles wat om je heen gebeurd.
En is het inderdaad zo dat ik niet zo spiritueel aangelegd ben, of hou ik mezelf dit voor, omdat het allemaal een beetje 'zweverig' overkomt?

Maakt het eigenlijk ook uit? Zweverig, niet zweverig.. Down to earth of verre van aards?
Ik merk echt verschil zodra ik positief in het leven sta, hoe anderen om me heen zich gedragen.
Zelfs al komt er niemand direct op mijn pad, dan is het toch wel indirect.
Ook andersom. Als ik crap in mijn vel zit, dan lijkt het of álles tegenzit.

Zo had ik vroeger altijd als ik ziek was en naar huis liep of fietste, had ik de meeste aanspraak.. Er werd volop gefloten naar me en dat met een griephoofd.. Snapte ik nooit.
Nu weet ik zeker dat dit kwam, doordat het me 'allemaal niet kon schelen hoe iemand over me dacht, ik was heel dicht bij mezelf'.
Ik zag er dan misschien minder leuk uit, keek minder blij, maar toch.
Een bepaalde 'nou en'-houding kan dus helemaal geen kwaad.
En net als mijn vorige Blog, dit bedoel ik niet dat je dus met andere woorden 'schijt aan de wereld en arrogant erboven moet gaan staan, maar wel dat je dicht bij jezelf moet blijven. Als ik ziek was, voelde ik me té beroerd om me druk te maken of ik er wel leuk uitzag. Normaliter deed ik dit wel, en dit straalde ik 100% zeker weten uit.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat dit verder gaat dan alleen je uiterlijk.
Ook slagen in hetgeen je voor ogen had te gaan doen.
Als je van te voren twijfelt of je het wel zult halen, of je vind dat je het niet verdiend, of je bang bent dat je zult falen... Dan zul je het ook niet halen, dan verdien je het ook niet en zul je ook falen.
Iedereen heeft een script geschreven toen die nog heel jong was. Dit kon gaan over helden en monsters. In het volwassen leven kun je je gaan houden aan dit script en er niet vanaf wijken, of je keist ervoor om het iedere keer weer te herschrijven.
Iedere gebeurtenis zorgt dat er iets gebeurd, een verandering plaatsvindt of komt. Dat houdt dan dus ook in dat het geschreven script ook veranderd.
Jij persóónlijk hoeft niet te veranderen, maar wel de manier waarop je op bepaalde dingen reageert en handelt.

Probeer het maar eens. En dit hoeft echt niet radicaal het roer omgooien in te houden, juist niet. Lúister naar jou en handel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.