Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

donderdag 14 april 2011

Oplichting


Ik wordt er zo pissig om: oplichters!
Ik snap ook echt die doelgroep mensen niet.. Ik ben counselor, ik maak mezelf leeg als ik cliënten counsel en dit lukt me eigenlijk altijd wel. Maar zo op zichzelf staand als mens snap ik dit soort medemensen echt niet!

Moedwillig iemand besodemieteren, zonder emotionele band. Misschien is het juist om die reden, de emotionele band die ontbreekt, makkelijker, alleen wat schiet je ermee op??
Geld? Zouden ze er zo dik mee verdienen dat ze daarom andere baantjes niet aannemen en voor zoiets als dit gaan? Of zijn ze echt compleet gewetensloos dat het ze echt niet uitmaakt?

Ik ben vandaag voor de derde keer gebeld door een zgn. gezondheidsgids.
Ze bellen, zeggen dat ze de gegevens klaar hebben liggen, alleen de advertentietekst nog even willen doornemen. "Wat is uw faxnummer?"
Nu ben ik van nature een best achterdochtig persoon, wat niet altijd in mijn voordeel werkt, maar wat ik altijd tegen mijn cliënten zeg: 'een gezonde dosis achterdocht/angst is nuttig'.

De eerste keer dat ik werd gebeld en nog een keer naar de firmanaam vroeg, werd er direct opgehangen...
De tweede keer was het een vrouw die zich excuseerde voor het eventuele misverstand.
En nu net werd ik dus wéér gebeld.

Ze zeggen iedere keer dat er eerder contact is geweest en dat ik eerder accoord heb gegeven. Als ik dan zeg 'nee hoor, want ik laat alles schriftelijk vastleggen', is dit het eind van het gesprek, de ene keer middels de verbinding verbreken of middels excuus aanbieden.

Maar goed, dit is dan bij zakelijke mensen. Dit gebeurd dus ook bij oudere mensen, (geestelijk) gehandicapte mensen... Ronduit schandalig vind ik dat!

Degene die de schoen passen: schaam je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.