Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

maandag 2 mei 2011

Aandacht voor pesten!




Als ik ergens een hekel aan heb is pesten en gepest worden!
Ik leer mijn kinderen (één van 4 en één van 1,5 jaar) nu al dat pesten NIET MAG! Ook niet als ouders of broers en zussen!
Hoe vaak gebeurd het niet dat een oudere zus haar zusje of broertje kleineert en pest, of een grotere broer zijn zusje pest met haar te dikke kont.. Ouders staan erbij en lachen erom. Niet doen ouders!!
Leer dit direct af, want het is niet leuk, op welke manier dan ook, om gepest te worden!

Een beetje plagen kan misschien wel, maar toch.. Waar is de grens?? En wie trekt die grens bij een kind, die dit zelf nog niet kan aangeven?? Wie bepaald of het genoeg is??

Maar niet alleen bij kinderen gebeurd het! Ook in het 'volwassen' zakenleven.. En niet zuinig ook.
Leidinggevende zelfs, die hun 'mindere' keineren en pesten.Vertel dat maar eens als volwassen man of vrouw aan.. wie eigenlijk?

Er moet meer aandacht aan besteed worden!

Ik ben lid van de NFG en zij hebben mij gister een bericht toegestuurd, met betrekking op dit programma "Gepest" dat a.s. donderdag start op RTL4.
De NFG heeft een site opgezet (welke nu nog niet on the air is : http://www.aandachtvoorpesten.nl). Deze site wordt continue tijdens het programma getoont.

Nu vraagt de NFG hulpverleners, omdat zij verwachten dat er vele mensen zullen reageren op dit programma. Mensen die zich erin herkennen, mensen die trauma's omtrent gepest worden, mensen die anderen hebben gepest en hier spijt van hebben, kinderen die nu nog steeds gepest worden, ouders van kinderen die gepest worden, enz.

Uiteraard doe ik mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.