Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

vrijdag 19 augustus 2011

Ontspanning tijdens sessies




Wat ik belangrijk vind, is dat cliënten zich kunnen ontspannen tijdens mijn sessies.
Ze zijn toch al vaak nerveus of gespannen zodra ze over de drempel komen.
Ik probeer er dan ook altijd zoveel mogelijk 'het gemak' erin te krijgen.
Zo probeer ik altijd wel bloemen in mijn huis te hebben, kaarsen aan, een uur voordat ik de afspraak heb wierook (De Nagchampa's zijn echt mijn super favoriet!)aan te steken. Ik probeer het niet tijdens mijn sessies te doen, want niet iedereen kan tegen de rook.
En lekkere koffie of thee tijdens de sessie.
De muziek is net zo belangrijk.
Ik hou niet van stilte, sowieso niet. Beetje ook mijn manken als therapeut eigenlijk en tegelijkertijd onderscheid ik me dan ook direct weer tot het gros aan therapeuten.
Maar uiteraard zijn er ook zeker momenten dat ik wel mijn mond gesnoerd moet houden. Dan ben ik maar al te blij met mijn mooie cd's van New World Music ( te vinden via de webshop )

Zodra mensen zich kunnen ontspannen, komen ze lekkerder in hun vel te zitten. Als ze lekkerder in hun vel komen te zitten, zijn ze al een stuk dichter bij zichzelf en dus openen zij meer.

Kortom: ontspanning tijdens sessies is een pre, zo niet een vereiste voor de therapeut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.