Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

donderdag 13 januari 2011

Leertherapie



Ik ben afgestudeerd aan de SPSO te Utrecht als psychosociaal counselor met als afstudeerrichting de contextuele therapie.

Tijdens deze studie deden we ook heel veel aan praktijk, zoals een aantal weekenden per studiejaar met een groepje studenten naar een locatie en daar een heel weekend counselen op elkaar. Dit aan de hand van casuïstiek, maar tevens het 'echte werk', dus echt mens eigen verhaal.

Daarnaast moesten we ook verplichte uren super- en intervisie volgen.

Uit beide bovenstaande onderdelen van de opleiding kwam per student heel veel naar buiten waaraan gewerkt moest worden om een goeie therapeut te kunnen en mogen zijn. Zoals eigen blinde vlekken, eigen verborgen agenda's, eigen valkuilen enz.

Om dié reden was het tevens een verplichting om minimaal 15 uur leertherapie bij een erkende hulpverlener te krijgen. Dit, om aan alles wat boven water was gekomen tijdens de weekenden de super- en intervisie beter en goed te belichten en er handen en voeten aan te (kunnen) geven.

Nou, wat wil ik nog meer zeggen, buiten het feit dat ik dus een superopleiding heb gevolgd?
Ik heb mezelf opgegeven als leertherapeut voor deze betreffende opleiding en ze zijn akkoord gegaan!
Ik ben dus vanaf nu ook leertherapeute voor de SPSO!
Studenten van deze opleiding kunnen dus bij mij terecht met hun vraagstukken.
Mijn normale tarief is 55,= euro per uur, maar voor studenten hanteer ik een lager tarief, nl 40,= euro per uur. En dit is vaak nog aftrekbaar van de belasting of kan (deels) vergoed worden bij een aanvullende zorgverzekering.

Meer informatie over wat ik doe, mijn werkwijze, mijn visie, mijn mogelijkheden op www.welzijnspraktijkzutphen.nl
Ik heb geen speciaal kopje op mijn site voor de leertherapie, omdat ik geen onderscheid tijdens consulten wil maken tussen cliënten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.