Totaal aantal mijn Blog bekenen

Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

woensdag 21 juli 2010

Hoe kijk je naar jezelf?


Even doorborduren over het zelfbeeld.

In mijn optiek zit álles in het zelfbeeld, dus hoé kijk je naar jezelf?
Dit kan alles beïnvloeden, dus:
- je werk
- je relatie
- je gezin
- je gewicht

Hoe lekker zit je in je eigen vel?
Hoe goed voel jij je?
Vind jij jezelf de moeite waard?
Hoe dicht sta je bij jezelf?

Hoe dichter je bij jezelf staat, hoe beter je over jezelf denkt, hoe beter je in je vel zit, hoe meer jij jezelf de moeite waard vind.

Ten eerste straal je dit uit, maar ten tweede, nog belangrijker, je bént tevreden met wie en wat je bent. Dat maakt gelukkig.
Het is niet afhankelijk van wat een ander vindt. Zolang jij je ok voelt, maakt dat niet uit.
Tuurlijk is het fijn als anderen je ook ok vinden, maar ja.. ik mag niet iedereen en niet iedereen mag mij. De wereld is er te groot voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het zeer fijn om reacties te krijgen, mits ze als feedback bedoeld zijn en zo ook geformuleerd zijn.
Zodra er vervelende, grove, dreigende, kwetsende teksten geschreven worden, zullen deze volledig genegeerd worden.